söndag 17 mars 2013

Slapp-söndag

Idag tror jag inte vi ska göra något särskilt alls!

Lugn morgon som nu resulterat i en kopp varmt te, balkongdörren på glänt, ett Yankee-ljus som står och sprider en diskret doft och alldeles nybakade kokoskakor... fortfarande varma, till mitt te...

Kanske ett bad lite senare, annars soffslapp.

Vi rensade ur klädkammaren i fredags och jag förstår inte att det får plats så mycket saker i den! Massor slängdes och en del åkte upp till mitt andra ångestprojekt - vinden! Den måste vi ta tag i nån dag när sopstationen är öppen och jag kan låna en stor bil på jobbet för det kommer bli mycket skräp att slänga... tror jag... hoppas jag... men när jag väl står där bland kartonger och påsar så kommer jag inte kunna skilja mig från sakerna! Jäkla ekorre, är vad, jag är!

Middagen idag blir pilgrimsmusslor och lax, vad jag ska laga till det vet jag inte än, men nåt kommer jag nog på...

Rosta mer solrosfrön är ett måste också! De har en strykande åtgång i det här hushållet...

Men annars blir det slappa...


Eftersom Jante fortfarande verkar sova kör jag på en ego-bild till! Vissa dagar tycker jag att jag är himla söt, men nej, jag ler sällan på bilderna för jag tycker inte om mitt utseende när jag ler/skrattar... och ja, jag skelar med ena ögat - fast lite charmigt är det väl...?


  

1 kommentar:

  1. Tack så mycket!
    Precis som du skriver, allt är inte på tipptopp,
    men filmerna är de som driver mig just nu! =)

    SvaraRadera