onsdag 20 mars 2013

Masterchef

Jag är, faktiskt, en helt fantastisk kock!

Jobbade hemifrån idag och mellan samtal och mail har jag lagat chili con carne, köttfärssås, Boeuf Bourguignon, Kalops, en köttgryta med nöt- och fläskkött och grillade tjocka revbensspjäll. Allt till fina små portionslådor inköpta på Biltema. Frysen är nu fylld med matlådor och jag kan lata mig med gott samvete!

Genomsnittspriset per portion idag blev ca 6,30 kr och då är allt lagat från grunden, med bra råvaror och kärlek... Det behöver inte vara dyrt att äta bra!




  

2 kommentarer:

  1. Boeuf Bourguignon - Vad tusan är det? Har jag ätit det? Vet jag ens vad det är? Konstigt namn var det iaf. =)

    SvaraRadera
  2. Det är en fransk köttgryta med nötkött (högrev använde jag), bacon eller annat rökt kött, små hel gula lökar, vitlök, champinjoner, rött vin, kalvfond, tomatpuré och kryddor. Inte omöjligt att du ätit det utan att veta namnet. (Boeuf uttalas och betyder biff.)

    SvaraRadera