torsdag 7 mars 2013

Lyckan och Lusten

Idag har jag varit i Forshaga - kommunen där både Lyckan och Lusten finns...

Lyckan är ett litet bostadsområde och Lusten ett vattendrag... OCH en pizzeria/restaurang, där ägaren som driver stället bor i Lyckan.

Vi valde självklart Lusten för lunch eftersom det är det, i särklass, bästa stället i Forshaga! Alltid gott! Alltid trevligt!

Imorgon ska jag åt samma håll igen, men då för att vakta lite "dagisbaciller". Jag har lovat vara barnvakt till ett syskonbarn och ett syskonbarnbarn, men jag hoppas de inte delar med sig av för många dagisbaciller för jag har väldigt lite lust att bli krasslig... Ska bli roligt att ta hand om dem dock och har laddat upp med lite pyssel och iPaden är fulladdad för jag VET att de kommer vilja spela ett par spel - men det blir under begränsad tid. Vi ska leka ute, pyssla inne, mysa lite och läsa bok... bland annat.

Efter det ska jag försöka bli bättre på att uppdatera här igen...

1 kommentar:

  1. Låter spännande... Du får berätta mera om när du varit barnvakt... =)

    SvaraRadera