torsdag 29 mars 2012

6 månader

Idag har jag varit och tagit prover inför 6 månaders uppföljningen på operationen. Det var 6 månader 12 mars, men eftersom vi varit bortresta sköt vi på kontrollen något. Dietisten kommer ringa upp mig 5 april för att gå igenom provsvaren och jag antar kolla vikt, hur jag mår och sånt också.

Jag har fortfarande inga problem och mår som en pärla - och jag är inte orolig för provsvaren... skulle något värde vara för lågt får jag väl öka dosen på medicinerna. Järntabletterna tar jag ju exempelvis inte varje dag som ordinationen säger, eftersom jag mår dåligt av dem och självklart har jag kollat med kirurgen först att det var okej att göra så - så järnvärdet skulle kunna vara runt den nedre gränsen, men jag har inga symptom som tyder på nåt sånt å andra sidan.

Vågen visade idag 84,9 kg. Den har envist stått och stampat på samma siffror i över en månad, men nu börjat röra sig nedåt igen, vilket är skönt...


Magen sticker inte längre ut än tuttarna, ändå är den övre bilden inte från min totala maxvikt. Jag är nöjd, men vill självklart gå ner även de 15 kg som jag anser vara kvar, men skulle det stanna här är jag ändå rätt nöjd. Med kläder på kroppen ser det betydligt bättre ut än så här... 

  

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt! Jag vet ungefär hur det är, kämpade med vikten, fast åt andra hållet i ungefär 2 år.. Men nu är jag frisk och normalviktigt, styrkekramar till dig, och lycka till på vägen mot ett friskare liv! Kram. :)

    SvaraRadera