söndag 25 mars 2012

Shoppat loss

Idag åkte vi tillbaka till Erbil. Jag måste medge att det var väldigt skönt även om huset här är av sämre standard än det i Suleymania. Det är lugnt och tyst i alla fall, inte massa skrik, högljutt prat samtidigt som tv'n står på på hög volym. Betydligt behagligare!

Vi lastade ur väskorna och åkte sen till bazaren för att jag skulle få shoppa loss lite. Eller, lite kanske är att "underdriva"... Det blev en skinnplånbok, ett backgammonspel och kortlekar till gubben... två Burberryväskor och en plånbok till mig, en sjal till (vet inte hur många jag köpt nu), plast till bordet (engångsdukar kan man säga), teglas, en guldring till och lite annat. Mycket nöjd med alla köp! Eller, ringen var en gåva från de vi bor hos. Igår fick jag också en ring och ett armband från de vi var hos då... och vi har köpt en armring/hårt armband i guld själva också så det följer med en hel del smycken hem - och hon gillar't!

Eventuellt blir det en bazartur imorgon med eller bara vila - det skulle inte vara fel det heller...

När vi åkte hit letade de efter terrorister som rymt så vi fick visa passen ett antal gånger. De hade dessutom utlyst utegångsförbud i vissa städer pga nåt toppmöte som lockade terroristerna och de var rädda för bombdåd, det har dock inte påverkat oss mer än under resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar