tisdag 6 mars 2012

Hitlermössan på

Idag åkte Hitlermössan på på jobbet - vissa är helt enkelt för dumma för att ha bilen kvar! Återstår att se om de lyckas lösa det under morgondagen eller om det blir återtag.

När jag kom hem gick jag till Willy's för att se om jag fick nån inspiration till middag och efter ett tags vandrande i den lilla butiken blev jag sugen på fisk. Hade lax hemma så jag köpte saker för att göra såsen. Det blev lax med sås i ugnen och till det ett potatis & sötpotatismos. I såsen var det dill, majonäs, citron, creme fraiche, grädde, senap, purjolök, ärtor, salt och peppar och allt fick ligga och gotta till sig i ugnen...

Under tiden drog jag igång städningen... dammsög, torkade golven, bytte sängkläderna och la min tvätt i tvättunnan. Om jag kunde vara duktig och göra allt ett par dagar i veckan skulle jag kanske inte känna ångest över att jag tycker att det är smutsigt hemma, men sanningen är väl den - jag orkar inte. Har begärt offert från en städfirma på vad det skulle kosta att de kommer en gång i veckan och städar... det kan absolut vara värt det, om det inte är för dyrt och jag får ju i så fall nyttja RUT-avdraget och betalar bara 50%. Ska bli spännande att se vad det kan kosta.

Dags för kvällsmat och sen sängen! Hej på er!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar