söndag 11 mars 2012

Stopp i avloppet

Det sprutade som en fontän i badrummet när tvättmaskinen försökte tömma det varma tvättvattnet. Tur att det är rätt lutning på golvet så det rinner mot golvbrunnen i alla fall, men det suger att det nu är stopp någonstans mellan köket och badrummets utlopp för det är stopp även i köket och de verkar gå på samma ledning.

Jag klarar inte att fixa detta så imorgon har gubben en uppgift och en uppgift enbart! Att ringa vaktmästaren och få hit honom så det fixas, för det har bubblat i köket ganska länge när man tvättar, men jag trodde inte det skulle bli stopp, bara att ledningarna var odimensionerade för vattenflödet som blir när tvättmaskinen tömmer sig.

Fattas bara att det blir stopp i toaletten också, så är det riktigt kört sen...

BLÄH!!

 

3 kommentarer:

  1. Ugh!! Lycka till med lösningen. Jag väntar in fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Sv - Ahh! Du menade så... Ja den känslan har jag med. Obehaglig känsla. Blir lite nyfiken, vilka moment har din man svårt med? Det jag inte klarar är toaletten på utsidan ned mot golvet, att plocka massa saker från golven samt under soffan.

    Får knäppt ont i ryggen av att skura och damsuga, men försöker ändå göra det.

    Dreggel, du får ha ett halv 8 hos dig någon gång då vi kommer, =)

    SvaraRadera
  3. Sv Knepigt det dära. Bostadsanpassning får man i princip bara en gång, ja om inte läget förändras och något måste kompletteras. Men flyttar man sen ja dp anser de ju att man skall välja att flytta till sådant ställe som redan är anpassat och där bara små förändringar behövs.

    SvaraRadera