söndag 11 mars 2012

Välkommen hem till mig

Uppsala blev inställt pga sjukdom så istället tog jag fram kameran och tog lite bilder på hur jag bor...

Ha överseende med att ingen av oss är pedantiska eller lider av städmani. Jag vet att det inte skulle skada med lite städning - så det behöver du inte kommentera...

Vi börjar i hallen... Där fick jag för mig att måla om en kväll efter jobbet, så på vägen hem köpte jag en hink vit färg och målade om. Köpte väggdekorationer i form av fjärilar på Ikea som placerades ut lite här och var. Köpte en bänk på Ikeas barnavdelning och sydde en dyna till den. Ramade in mina egna bilder. Ramarna är en spegel från Ikea som kostar 19:-... jag tog ur spegelglaset och målade ramarna svarta. På väggen sitter en hylla och under hyllan har jag skruvat upp brädor med krokar på. Skorna förvarar vi i klädkammaren, dels för att jag tycker det är fult när de står framme och dels för att ena katten har en förmåga att välja en sko att kissa i om det finns några att välja på...

Hallen
Sen kommer vi in i köket. Här har jag inte gjort mycket... Ställt in en stor köksmöbel vi hittade på blocket för 1000:- med 6 stolar och ett bord som kan bli över 3 meter långt med alla iläggsskivor. Perfekt om man ska ha stor middag.

Köket
Sovrummet går i gråa toner. En vägg är dedikerad till foton på oss, katterna och familjen. Jag har mitt piano i sovrummet och sitter på sängen och spelar lite nu och då. På väggen mitt emot sängen står en hylla med massa fack där vi förvarar en del av kläderna. Jag var duktig ett tag på att "färgkoordinera" kläderna så det såg lite roligare ut, men lite lat som man är gav jag upp det projektet ganska snart...

Sovrummet
Vardagsrummet är väl där vi tillbringar mest tid. Det är ljusa väggar utom ena kortväggen som är röd. Genomgående i alla rum är att jag har väldigt mycket ljuslyktor, ljusstakar och asiatiska tavlor och prydnadsföremål. I vardagsrummet hänger även vår "oversized"-klocka, som jag fortfarande inte kommit mig för att byta urverk i så den går bara när den vill, men jag tycker om den ändå...

Vardagsrummet
Så... det är lite av hur det ser ut hos oss... Vi har inga mattor på golven för det är opraktiskt av flera anledningar. Katterna får vara överallt, utom i sovrummet - i alla fall på natten. Vi har även en stor innätad balkong, men den är fortfarande i vintervila så den blir det inga bilder på... Inte heller på klädkammaren (även om den är ovanligt städad för tillfället) eller badrummet.

Hoppas fortfarande på att vi inte blir kvar här så jättelänge till, för även om jag tycker om lägenheten i sig så vill jag hemskt gärna ha något större - och helst ett hus.

 

2 kommentarer:

  1. Tycker det ser jättemysigt ut i hallen. De andra s,kall jag kolla strax... Men de dära fjärilarna, de borde ju finnas i flera motiv och strl. Var hittar man sådanna och hur sätter man fast dem. Vill ju kunna göra barnens rum roligare i sommar då min mor ev kommer för att hjälpa oss. Jänta skall byra rum in til det större som grabbarna har nu. Äldsta grabben stannar och delar med jänta och minstingen skall få ett eget rum.

    SvaraRadera
  2. Men ni bor ju jättefint och ja enligt fotonen har du det otroligt välstädat med. I vart fall mot vad vi har. ;-) Hur vill du bo, hus sade du. Var?

    SvaraRadera