tisdag 13 mars 2012

Nu börjar planerna

Imorgon reser vi... Är vi packade och klara?! Inte det minsta - inte en liten pryttel har blivit packad än och jag vet inte vilka väskor vi ska använda ens.

Har gjort iordning mina mediciner samt intyget på de som är narkotikaklassade. Passen har jag koll på. Jag TROR att jag vet vilka väskor vi ska ha med oss.

En lista är gjord över vad som ska packas i handbagaget och var som ska checkas in - tror jag har lite koll på läget i alla fall.

Imorgon ska jag jobba, byta i kattlådorna, växla valuta, städa lite, lägga fram handdukar så det finns, packa, se till att katternas skålar är väl påfyllda och att det är vatten i fontänen. När jag väl är klar här hemma räknar jag med att vara så svettig att en dusch är på sin plats innan vi drar och hämtar svärmor, packar bilen, jag kör oss mot Märsta, äter lite nånstans, hinner förhoppningsvis får några timmars sömn innan vi ska vara på Arlanda.

Det kommer, utan tvekan, bli en stressig dag, men jag hoppas jag slipper allt för många irritationsmoment och att gubben tar fram det han ska ha med sig under tiden jag jobbar.

Nu tänker jag i alla fall, utan omsvep, gå och lägga mig.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar