måndag 12 mars 2012

Ny frys och avloppsrens

Frysen dog ungefär samtidigt som avloppet helt kleggade igen igår. TOPPEN!!

Ny frys hittades på Blocket och jag hämtade och konkade in den under tiden gubben underhöll och hjälpte vaktmästaren som kom för att rensa avloppen - vi hade aldrig kunnat fixa det själva för det var helstopp lite här och var.

Nu är i alla fall ledningarna rena. Maten är flyttad till ny, kall, frys. Jag är på väg med tåget hem till Örebro och ska resa vidare med annat tåg till annan destination imorgon kl 08:56. Blir nog en sen dag imorgon med, jobb några timmar på onsdag, packa och åka till Stockholm och sen Arlanda mitt i natten.

Innan sommaren kommer kommer jag vara helt färdig om allt detta flängande och farande fortsätter på samma sätt...

En tröst är väl att jag får åka lyxbil imorgon... en bil närmare miljonen tror jag chefen sa. Jag fick välja på den eller en gammal taxibuss från -01 - svårt val, hörru chefen!

1 kommentar: