torsdag 22 mars 2012

Bergen i Dukan

Idag har vi tillbringat hela dagen i bergen runt Dukan - Piramagrun och Sara (ursäkta mig för eventuell felstavning av namnen på bergen).

Vi började dagen tidigt och resan tog ungefär en timme. Några hade åkt tidigare och plockat fram bord, riggat upp värsta ljudanläggningen - för självklart har man man som kurd med sig en egen DJ på utflykten (??!).

Mat plockades fram under tiden dansen startade. Massor av mat - och då menar jag verkligen MASSOR!!! Och ALLT var nog slut inom en halvtimme.

Dansandet fortsatte och det var hög volym både på musik och människor. Jag trodde ätandet var färdigt men innan vi åkte hemåt hann vi äta kakor, te, frukt och GRILLAT - jag som tyckte vi redan ätit massor.

Det var fint väder och väldigt varmt så jag höll mig i skuggan så mycket det bara gick och hade grundat med solskyddsfaktor.

Det övergår dock mitt förstånd varför de måste vara så högljudda och varför barnen får göra vad de vill, vara uppe så länge de önskar och så fort de piper stoppar de mat eller godis i munnen på dem...?

Nu är det dags för sömn... Imorgon har vi tre familjer att besöka och jag vill hinna med bazaren också.





 

  

1 kommentar: