torsdag 24 januari 2013

Dags att sova

Jag har stängt och släckt överallt, bäddat ner mig i sängen och bara väntar på att Albin, den vita faran, ska komma galopperande in och kasta sig i sängen. Han väger minst 70 kg, jag svär! I alla fall när han ligger på mitt täcke mitt i natten och jag inte kan röra mig eller ens orkar röra täcket för att en massiv, avslappnad potatissäck till katt har parkerat sig där.

Har diskuterat alternativa sovplatser med honom och han verkar hålla med mig i mitt tankesätt, sängen är för liten för oss båda... till 100% och ser ut att tänka "lägg dig på stolen du! mattan är väl lagomt fluffig för dig att krypa ihop på?! - va! menade du mig?!? du måste skoja?? JAG sover ju HÄR! på ditt täcke! men gå du om du vill och finn dig en annan plats! ni har ju en bekväm och inte allt för hårig soffa... underliga människa! låtsas jag somna och se söt ut kan hon inte motstå min charm heller... SUCKER!!!"

Ingen respekt alls får jag när vi diskuterar... eller som Albin säkert vill kalla det, han får lyssna till gnäll och tjat!

Nåja, han är söt när han lägger huvudet på sne och förväntar sig en puss...

Har förberett fruktsallad till frukost imorgon med lite grekisk lättyoghurt till och nyrostade solrosfrön. Nästan så jag kan tänka mig gå upp och äta det nu redan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar