tisdag 22 januari 2013

Lunchdate

Idag jobbade jag hemifrån, och tur var nog det, för jag hade inte kunnat köra bil till och från jobbet. Ryggen blir bara värre - inte alls bättre som jag hoppats...

Så... jag bjöd in min lille gubbe på en lunchdate med mig. Han är hos sina föräldrar några dagar och blir bortskämd, sköter sin diet och träning och låter mig få lite lugn och ro. Var egentligen sugen på att åka till Jensens, men insåg att jag inte skulle orka gå från parkeringen till restaurangen så jag "bjöd hem" honom istället.

Eftersom jag inte orkade/hade lust att gå ner och handla så blev det en kylskåpsrensning - Kycklinggratäng, där bara hälften var gratinerad med mozzarella eftersom jag var osäker på om han ville ha ost eller ej... resten var fettfritt. Smakade helt okej och serverades med en sallad och till efterrätt fick han en bit cheesecake, enligt önskemål. (Tur att man har resurser i frysen!)



Det är väldigt befriande och skönt att få rå om sig helt själv, vara ifred och inte bry sig om något eller höra några andra ljud än de jag väljer själv... fast jag saknar honom ändå lite på kvällarna, men han är ju bara 5 minuter bort och är här på nolltid om jag vill!

Våra vigselringar har text graverad både på ut- och insida.

  

2 kommentarer:

  1. Låter ätteott... Men vad sjutton äter han för diet nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han "deffar"... Som kroppsbyggare vill man få fram konturerna av musklerna och minimera underhudsfettet så då och då går han på (vansinniga) dieter då det bara ska vara protein och minimalt eller inget fett. Keso eller kvarg med tonfisk eller kycklingfilé är en favorit då. Jag gjorde en fettfri kycklinggratäng med mozzarella över halva till mig men han hade glömt säga att han bestämt att lite fett den måltiden var okej så han tog lite av osten och en bit av cheesecaken jag hade som inte var gjord på det onyttigaste sättet man kan göra dem heller. En trevlig lunch blev det där vi kunde äta samma mat för keso och tonfisk är inte min favorit ;)

      Radera