tisdag 8 januari 2013

Rättvisan segrar

Idag fortsatte cirkusen om bilen jag vägrade hämta och efter lite mail och samtal till högre chefer gick de med på en överlåtelse till änkan... men det satt lååångt inne och de vägrade erkänna att de kanske agerat och bemött henne fel. Skit samma! Hon får behålla bilen och det är det viktiga! Hon grät nästan av glädje när jag ringde och talade om det...

Min rygg är paj och jag går som en 101-årig gumma, men det är inget nytt... börjar bli van vid "varannan-dags-mående". Några extra värktabletter och kanske en halvakut tid till kiropraktorn kan råda tillfälligt bot på det.

Chefen kom med ett brunt kuvert fullt med "Vad var det jag läste? - Studieblad i tyst läsning" till mig idag. Jag gillar ju gamla saker, så detta var roligt. Massa bra "lära sig läsa"-uppgifter om Per och Lisa, Bo och Åke, peppar-kakor och igel-kottar. Jag har lärt mig att Per kan sjunga om Lasse-Anders och grisen, att Lisa har ett lamm och att Bo ock-så vill gå i skolan och bli polis.


  

3 kommentarer:

  1. Åhh!! Vad bra! Vad skönt att rättvisan segrade! Var det du som fick äran att meddela henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, banken skulle eventuellt låta någon därifrån ringa henne också, men det lät så vagt och de var inte säkra på att de hade hennes nummer eller att hon skulle svara, så jag ringde henne och meddelade plus att de kanske skulle ringa...

      Radera
  2. Härligt att rättvisan segrade =)

    SvaraRadera