fredag 4 januari 2013

Det finns inga genvägar...

till bra mat på kort tid, säger Mannerström, när han presenterar Guldfågels tvådelade kycklingfilé, som ska underlätta allt i köket... för den stressade människan, antar jag...

Ursäkta mig, men hur mycket längre tid tar det att dela en kycklingfilé själv och krydda?! Hur stressade kan vi vara?!

Det tar inte längre tid att laga god och nyttig mat från grunden än att öppna ett halvfabrikat och tillaga...

Visst, jag äter "nödproviant" ibland också - Buffalo Wings, en färdiggrillad kyckling eller liknande, men det kommer aldrig kunna mäta sig med min hemlagade mat.

En kycklingwok, från grunden, kan jag ha serveringsklar på ca 10 minuter och då är det färska wokade grönsaker och lite asiatiskinspirerad sås i det, ris eller nudlar till, om man vill ha det - slå det ni Guldfågel, och jag använder inte ens tvådelad kycklingfilé!



1 kommentar:

  1. En kycklingwok på 10 minuter.... Ok... Skriv en manual Kycklingwook för aspie dummies tack. =)

    Får du även till ett sett så det skulle bli lönsammare att göra det hemma än att köpa det på Long så blir jag glad... Är ju typ bara jag i familjen som äter sådant ju!

    SvaraRadera