fredag 11 januari 2013

Ledsen

Dagen slutade inte alls som jag tänkt...

När jag kom hem var äldsta katten så sjuk att det inte fanns annat att göra än ringa veterinären. Lillis somnade in strax efter kl 17. Det gick snabbt eftersom hans kropp var redo att ge upp av sig själv. När jag åkte till jobbet imorse var han som vanligt, så det kom hastigt och akut på och hur jobbigt det än är så var det här bäst för honom. Jag kan inte se mina djur lida!

Nu har vi två kissemissar kvar och de får vi förhoppningsvis behålla många år till.

Sötnöten somnade lugnt under tiden vi klappade honom.


  

4 kommentarer:

  1. Vad jobbigt... *Kram* Men skönt för honom att ni han komma hem i tid ändå så han fick er närhet ända till slutet.

    SvaraRadera
  2. Medaljens baksida som djurägare... Snart dags för vår ena hund schäferkorsning och 13 1/2 år.
    Hur gammal blev kissen? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han blev 14 år. Gillar inte baksidan av medaljen, men vet ju att man inte får behålla dem för alltid och när de mår så dåligt som han gjorde igår är det enda rätta att låta dem somna in... Allt annat hade varit djurplågeri. Har varit förberedd på det ett tag, men det blir ändå chockartat när det blir så akut, men känner att det var rätt beslut.

      Radera
  3. Usch vad jobbigt för dig. Sänder tröst kramar.

    SvaraRadera