måndag 7 januari 2013

Inget hästhuvud i sängen

Vissa, inga namn nämnda, var såååå stolta över att de fått blommor från en kund till jul. Att jag nästan dagligen får uppskattande sms och mail för mitt arbete räknas inte, tydligen... MEN jag tror jag bräckt någon nu *ler*

Igår fick jag... hör och häpna... en häst! Eller i alla fall erbjudande om en, men jag har varken tid eller plats att ta hand om en ridhäst i dagsläget så jag tackade nej - men visst slår det en bukett blommor?! Och det var inte heller ett hästhuvud gömt i sängen, som i värsta maffiafilmen, utan en riktig, livs levande, ridhäst!

Mycket roligt ska man vara med om innan man lägger sig ner för sista gången...

Jag har idag vägrat åta mig en återtagning. Jag vägrar hämta en bil från änkan i ett dödsbo där det är mindre än 30000:- i skuld, på en bil vi kanske får 10000:- för vid försäljning, när finansbolaget vägrar skriva över lånet på tanten för att hon har en anmärkning hos fogden. Jag hade förstått om hon haft ett skuldsaldo på massa tusen och inget jobb, men det är noll kronor i skuldsaldo och en anmärkning som försvinner i månadsskiftet januari/februari... på 465:-!!! Jag är ledsen, men då hämtar jag inte bilen från en dam som bor 4 mil från närmaste busshållplats och inte tar sig till sitt jobb utan skrothögen! Hämtar jag bilen blir hon låst och måste säga upp sig för hon tar sig inte till jobbet - vad tjänar vi på det?! Banken kommer förlora på återtaget, så jag vägrar - de får säga vad de vill, men det strider mot mina principer...

Finns väl risk för att det hamnar ett hästhuvud i sängen för att jag vägrar gå med på maffiafasoner... men det är en risk jag är villig att ta!


  

4 kommentarer:

  1. Oj! Jadu.... Skönt att du har moral i knoppen iaf och jag hoppas att ditt vägrande försenar processen lite så hennes duma prick för de ynkliga kronorna försvinner.

    SvaraRadera
  2. Vill börja med att säga hej! Har läst ikapp heela din blogg. Fick ju tips om den på FB på EDS sidan då jag frågade om gbp. snälla kan du leta upp mig där. Anna Asp.

    Ps.. Du gör rätt ang bilen ;-)

    SvaraRadera
  3. Bra Marie helt rätt gjort. rena maffiametoder håller med dig. Vad sysslar de med?Skriv över lånet på henne istället och låt henne behålla sitt levebröd bilen. Bra att du vägrar skulle jag med ha gjort

    SvaraRadera