lördag 5 januari 2013

Onda cirklar

Jag vill vara ledig...! Ledig från allt - från människor, från prat, från ljud, från rörelse, från liv... från livet!

Jag vill stänga in mig nånstans och bara vara i fred... Får jag inte det snart kommer jag gå i bitar!

Allt blir som en ond cirkel...

Jag är ledig, men inte i fred, jag blir stressad för att det hela tiden är nån som låter, pratar, rör sig, pratar med mig... Min ledighet är slut och på måndag börjar jobbet igen och jag har ännu inte fått vara i fred - vilket var det enda jag önskade mig... Folk pockar på uppmärksamhet, vill vara sociala, vill att jag ska vara med och de få timmar jag blir ensam klarar jag inte av att slappna av för jag vet att snart börjar det igen och stressar upp mig. Allt blir en ond cirkel!

Det är ingen annans fel än mitt eget, men jag kan inte lösa det genom att åka hem till någon annan några dagar - helt enkelt för att det är "någon annans" hem och där är "någon annan" och jag blir inte i fred i alla fall...

Det känns som jag håller på att förlora förståndet, på riktigt!

3 kommentarer:

  1. KRAM! Tjoa till när tillvaron stabiliserat sig för dig. Jag finns här och jag kan vänta!

    Läge att överraska mannen med en spabehandling med övernattning någonstans tillsammans med sin mor eller någe så du kan vara själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade hoppats på att svärföräldrarna skulle åkt till Dubai på semester en vecka och antingen tagit honom med sig eller att han kunde bo i deras hus under en veckas tid. En natt kommer inte räcka för mig i dagsläget. Antar att detsamma är att bita ihop och kämpa på...

      Radera
  2. Du borde åka bort någonstans där man verkligen kan vara ifred och få lung o ro ett tag.

    SvaraRadera