tisdag 15 november 2011

Ärtor blev inte pannkaka

Idag jobbade jag, som planerat, "hemifrån" och fick en hel del gjort, trots att jobbet "hemma" skedde i bilen. Mötet jag var på gick mycket bra, men det återstår att se vad det leder till...

När jag kom hem var jag hungrig men orkade inte gå och handla så det fick bli lite "nödproviant" - ihopkok av vad som fanns i kylen. Blev inte helt illa faktiskt och jag är sugen på att ta lite till nu, men vet inte om jag ska eller om det ska få bli den vanliga knäckemackan med kaviar.

Middagen bestod av kokt potatis, stekt falukorv och en ostsås som jag gjorde av lite Philadelphia Light, några små "Skrattande kon" (mjuk)ostbitar, lök, gröna ärtor, grädde, salt, peppar och paprikapulver. Såsen blev precis som jag hade tänkt mig och hade nog varit himla god med knaperstekt bacon i, men funkade alldeles utmärkt med hårt stekt falukorv också. Såsen skulle nog vara himla god på en gratäng också, och jag funderade på om den inte skulle vara himla god till fisk om man har lite dill i den... Får testa det till en laxbit nästa gång.

Gubben och jag tog ett varmt bad tills vi såg ut som russin och vattnet hade blivit kallt. Nu ska han kanske åka och träna och jag ska skicka lite jobbmail och se på Masterchef USA med Gordon... och kanske fixa naglarna.

Har fått en inbjudan till ett bloggevent i Stockholm på lördag, men jag tror jag uteblir även om de lockar med drinkar, mingel, goodiebags och Kissies bror Peter08 (inte för att det lockar mig, men uppenbart finns det folk som gillar honom)... Hade det varit i Örebro eller Karlstad hade jag gärna gått, men jag åker ogärna till Stockholm - särskilt inte för att gå på ett event med silikontuttar och pumpade läppar och en tönt som tror han kan sjunga. (Nu kommer jag aldrig mer få nån inbjudan, men det må va hänt!)

Dags för lite kvällsmat och lite mer Gordon!

1 kommentar:

  1. Oh, vad gott det lät med din middag, hade velat få i mig lite "ordentlig" mat jag också. =)

    SvaraRadera