måndag 7 november 2011

Tillägnat "Anonym"

Fick en anonym kommentar till förra inlägget jag gjorde:

"Pervo? Du talar om mannen som om han vore mindre värd. Vad är du själv värd om du ser ner på andra? Eller var det var ditt liv som fet lärde dig? Fy fan, en del borde man inte ödsla operationer på utan de borde få vara kvar i träsket hos de andra som du."

Ojdå! Trampade jag på nån om tå eller?!

Det är nog så att du lägger det nedvärderande i värderingen av ordet "pervo" - inte jag... Jag bryr mig inte om andras sexuella preferenser, så länge jag inte blir inblandad i dem för det har jag inte bett om.

Och vad det har med min operation att göra har jag svårt att se...? Fet är jag, by the way, fortfarande - inte för att det är ditt bekymmer. Jag tycker dessutom att de som inte kan stå för sina åsikter utan måste vara anonyma, är rätt fega små skitar - DÄR har du nåt att haka upp dig på! Jag kallar dig - ja, DIG - en feg skit! Pilutta dig!!

Min första anonyma kommentar och det första försöket till en otrevlig kommentar dessutom. Det tog längre tid än jag trott... Att jag valde att inte sälja några använda strumpbyxor till "pervot" som mailar mig på en annons jag lagt ut på Blocket är helt och hållet mitt val och jag är säkert ett "pervo" i mångas ögon - stolt över det också och ser inte "pervo" som ett nedvärderande ord.

Kan man få in "pervo" i fler meningar i ett och samma inlägg utan att det ser konstlat ut?!

Idag har jag jobbat med ett "dansk-pervo" och varit i Arboga och hämtat en husbil... men jag tycker om vårt lilla "pervo" på jobbet... vi har faktiskt riktigt kul tillsammans när vi åker på små turer (dock inget av sexuell natur om nu anonym skulle få för sig det).

Lät matlådan vara och åt istället lite av den oxfilé sallad chefen hade köpt med sig till oss alla. En sallad som han sen fick recept på av mig eftersom jag gjort den själv flera gånger. Nua Yang Nam Tok - thailändsk vattensfallssallad med oxfilé. Matlådan får agera lunch imorgon istället.

På återseende fega lilla skit...

3 kommentarer:

  1. ja vissa läkaren förundras man över. Vilken resa du fått göra utan ursäkter eller förklaringar. Vad säger patientnämnden då?
    Ja anonyma kommentarer avskyr jag och dessa får man enbart av elaka och korkade människor. Ibland blir man så rasande så man vill gör något dumt.

    SvaraRadera
  2. Konstigt att inte vårdpersonal kan få sparken när de gör en sådan felbedömning. Givetvis skulle du även haft skadestånd särskilt när det var så uppenbart av vad du led av. Blod i urinen ska man alltid kolla upp extra noga, så lätt att bara sticka ned en sticka.
    Intressant att få höra dina berättelser. Just det vad heter du på tradera, tänkte kolla in dina auktioner. Marie_at_work kontot är avslutat står det när jag söker på det. Jag handlade ju av dig en gång.

    SvaraRadera
  3. Nej blocket var det visst så tokigt det kan bli.

    SvaraRadera