söndag 20 november 2011

Hoppas på vinst

Har äntligen hittat de där små tomtarna jag letat efter... Nu fann jag dem på Tradera och har lagt bud på dem. De är inte vackra. De är inte häftiga. De är inte märkestomtar. De är faktisk i plast och ganska töntiga - men min bror och jag hade en varsin när vi var små och när det brann i vårt förråd brann tomtarna upp, med mycket annat också, men blev lite nostalgisk när jag såg dem på en samlarmässa för några år sen. Då tyckte jag det var helt onödigt att köpa dem när jag först såg dem och när jag sen ångrade mig och åkte tillbaka var de sålda. Har letat sen dess och hoppas nu vinna auktionen.

Funderar på om jag ska börja lite smått att julpynta imorgon. Byta gardiner och lite sånt. Brukar inte pynta särskilt mycket, men röda gardiner och byta manchetterna i mina Cult Design Change-ljusstakar. Har ganska många nu och rätt många manschetter, men tror jag ska åka in till Jakobssons Möbler nån dag och titta vad det finns för juliga varianter i år... Jag har 6 st ljusstakar med olika många platser för ljus och jag har nog mellan 20-30 manschetter, men tycker det är roligt att byta då och då, så man kan nog inte ha för många. Det är dags att ta fram Tomte-Reidar... min tomtegömma/skål från Cult. Det får plats alldeles lagomt mycket godis i Reidar och han har en given plats på soffbordet.

Dags att göra i ordning på alla lyktor också så det går att få mysigt och även lite värme när kylan kryper in.

*reser mig och håller en hand över hjärtat och en hand i luften* Hej! Jag är ljus- och lyktberoende! Det går åt vansinniga mängder ljus i alla dess former här varje vecka och det börjar bli löjligt att förbruka såna mängder! Känner dock inte att det är ett beroende jag måste ta tag i för det drabbar inte familjen på något negativt sätt. Jag hjälper till att sprida värme och mys.


En av mina ljusstakar från Cult Design

Om det inte blir julpyntande ska jag i alla fall åka med svärfar till en stor loppis jag fått tips om, i Tysslinge. 3 våningar med möbler och saker... Han kommer inte vara svårövertalad att ta en tur dit och kanske svärmor också följer med. Gubben stannar nog hemma och studerar.

Nu värker min rygg tokmycket, trots varmt bad och värktabletter. Det är det (o)lustiga med EDS, att det från en timme till en annan kan vända helt i kroppen och hur man mår. Tidigare idag var det inga problem, men sen helt plötsligt gör det så ont att man knappt orkar andas. Bara att bita ihop!

1 kommentar:

  1. Haha, det är ju inte så att jag skulle ha kattmat som snacks en filmkväll, men det var inte heller så fasligt som det kanske lät. ;D

    Ja, jag är också mer för vitt egentligen, men
    jag hänger upp mig på hur det ser ut, rött ser
    "finare" ut, enligt mig. =P
    Jag vet, fjantigt!

    SvaraRadera