onsdag 2 november 2011

Lyxig middag och korkad kund

Har idag blivit jämförd med Hitler och enligt kunden var jag förmodligen elakare än Fürern him self. Den här mannen ringde in och jag har hörde direkt att det var en dryg stockholmare som lät som en alkisgubbe. Han tjafsade i 26 minuter om hur otrevlig och dum jag var, hur oresonliga banken är, att vi alla vill att han ska bli hemlös och fattig - men bilen DEN tänker han inte lämna ifrån sig, varesig till oss eller någon annan, så fogden får gärna försöka. Han skällde lite till och jag försökte bara få in ett ord här och där att det faktiskt är han själv som satt sig i den här situationen med oförsäkrad bil, obetalda fakturor, obesiktad och oskattad - allt som kan gå fel vid ett avbetalningsköp på en bil har gått fel tydligen. Till slut var han så frustrerad på mig att han sa att han skulle gå och skjuta sig och mitt tålamod med honom var vid det laget slut och jag var väl inte direkt dimplomatisk när jag svarade "Bra! Gör det du. Det blir mycket enklare för oss att hämta bilen sen efter det!" Det var då Hitler kom fram innan han slängde på luren.

Brukar sällan ta så allvarligt på de kunder som försöker med "du förstör hela mitt liv-kortet" och "jag ska ta livet av mig (ofta genom att skjuta sig)" - hittills har det inte hänt och inte denna gången heller för efter nån timme ringde han igen och sa att han kanske fått låna ihop pengar att betalar ikapp skulderna och vi skulle höras imorgon.

Till middag piggade jag upp mig med att lyxa till det lite... Hasselbackspotatis (jag orkade två potatishalvor), 3 kycklingvingar, ½ tomat och lite vitlökssmör. Det finns en likadan portion som jag tänkt använda till lunch imorgon.

Imorgon blir det också lite vardagslyx. Jag behöver inte gå upp så tidigt för jag ska åka till Uppsala och hämta en bil och innan det jobbar jag hemifrån så det blir en rätt soft dag tror jag... Önskar gubben lycka till i Stockholm för sen börjar jag bli gräsänka...

1 kommentar:

  1. Vad arbetar du som nu? Du jobbade väl ett tag på kondis men det här verkar inte vara samma jobb så som du blir utskälld. Nyfiken

    SvaraRadera