onsdag 30 november 2011

Snart inte fet

Om 5 kg lider jag inte, enligt BMI, av fetma längre utan är "bara" överviktig. Det rör på sig, men vääääldigt långsamt. Lite är det ju mitt fel som inte tränar massor, äter rätt gör jag och dricker mycket vatten.

På fredag åker gubben återigen till Stockholm och jag blir gräsänka igen och på lördag åker jag till mamma och sover över till söndag. Vi ska på ett kalas och jag skulle kunna åka hem efter, men det passar ju bra att umgås lite med motti när jag ändå är där - även om det oftast sluter med att hon "bara vilar ögonen" i soffan när vi tittar på något på tv'n...

Jag har idag ätit en trist färdigrätt till lunch eftersom jag glömde ta med mig matlåda och chefen inte är här och lagar åt oss idag. Orkade självklart inte hela, men det är inget att gråta över eftersom det ändå inte var särskilt gott.

Sitter nu på mitt kontor och väntar på att nagellacket ska torka och lyssnar på julmusiken som spelas på radion.

Jag måste baka saffranslängder som grannen beställt, men känner inte alls för det... bara att bita ihop dock och knoda ihop en deg, imorgon kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar