söndag 20 november 2011

Nostalgitripp

Sov illa inatt och hade fortfarande ont när jag vaknade imorse, men åkte ändå hem till svärisarna för att ta med dem till loppisen i Tysslinge. Det fanns väldigt mycket fint där... mycket möbler, lampor och små roliga saker. En hel "arkiv-avdelning" med lådor som innehöll gamla verktyg, gamla beslag till möbler och annat smått och gott. Inte farliga priser heller och döm om min förvåning när de små tomtisarna jag letat efter i några år stod på en hylla - samma typ av tomtar jag la bud på på Tradera igår, men det gör inget. Jag köpte dem på loppisen och vinner jag dem på Tradera också så har jag ett par att ge bort. De var lite slitna, men de är väl från 70-talet gissar jag på så det är kanske inte så konstigt. De sitter inte ihop i händerna, men kan stå så det ser ut som de håller varandras händer.

Men som sagt... de är inget särskilt och de är i plast, men de tillhörde min barndom - en barndom som brann upp för att någon tände på vårt förråd.


Efter loppisen åkte vi hem till svärisarna och åt lite lunch och drack te. Svärmor hade hittat bilder från när hon var liten som hon visade och berättade lite. Riktigt roligt att se och hon var en mycket söt bebis - och hon är fortfarande väldigt söt. 

Väl hemma gjorde jag lite lax, potatis och Hollandaisesås till middag och nu är det snart dags för sängen. En ny arbetsvecka börjar imorgon... 

Vågen har förresten ändrat sig lite gällande vikten nu. Den har envist stått och pekat på samma siffror i ett par veckor, men när jag vägde mig imorse hade den helt plötsligt bestämt sig för att peka neråt med ett par kilo. Mycket välkommet!

1 kommentar:

  1. De är från 70-talet. Min mor hade alltid dessa på vårt fina tomtebord. men min syrra snodde dessa med sig hem ett år för att ha julbord till sin dotter. jag blev skitarg. Ansåg att vi skulle ha kommit överens på något sätt. Är ju uppvuxen med dessa. Så vinner du dem på tradera så köper jag gärna dem av dig. Blev sur på syrran igen när jag såg dem i din blogg. Hon tog med sig alla småtomtar och har dem kvar fortfarande. Vissa tomtar är från 40, 50 och 60-talet också. Grrrrr!

    SvaraRadera