söndag 13 november 2011

Ehlers-Danlos

Blev inte mycket sömn i natt. Tror inte jag slocknade förrän efter kl 4 och vaknade vid kl 8. Gick upp och bytte i kattlådorna, dammsög överallt och torkade golven. Försökte rensa duschavloppet, men det verkar inte lyckats för det blir fortfarande lite översvämning, så det får bli ett till försök vid tillfälle.

När jag hade städat tog jag en dusch och fixade sen en köttgryta som jag ätit lite av nu på kvällen. Svärmor ville att jag skulle komma hem till dem en stund också så där var jag och åt lunch och drack te.

Nu halvligger jag i soffan, halvdöd och helt plötsligt gör sig EDS'en påmind. Har tremor både i armar/händer och nacken/huvudet... skakar alltså och att händerna skakar är väl inte hela världen men när huvudet ofrivilligt börjar skaka som hos en Parkinsonspatient blir man lite irriterad. Tröttheten har slagit till ordentligt och kroppen värker.

Har blivit beroende av knäckemackor med kaviar. Det är nog inte bra, men förhoppningsvis bättre än godis. En knäckemacka till frukost och en till kvällsmat, lite mindre macka till mellanmål ibland. Och nu är jag riktigt sugen... men ska vänta en liten stund till innan jag tar en.

Funderar på om gubben kommer hem ikväll eller ej. Har inte hört nåt från han idag och jag bad att han skulle ringa eller skicka ett sms när han åkte från Stockholm... Återstår väl att se om han kom iväg hem eller inte.

1 kommentar:

  1. sv - Ahh! Tack... Det är så lätt att missa när man kopierar från ett mail in i bloggen. Lättare då jag skriver hela inlägget direkt. =) Vad bra att du var uppmärksam. =)

    SvaraRadera