lördag 12 november 2011

Dansa hela natten lång

Då har nästan hela helgen gått och snart är jag inte gräsänka längre. Imorgon är planen att mannen ska komma hem. Har jag då gjort allt jag hade tänkt mig? Nope! Väldigt lite har blivit gjort, om sanningen ska fram... Inte en liten kaksmula har bakats. Mat har jag i och för sig gjort och lagt i frysen och städat med, men det syns inte längre så det får jag göra om imorgon *suck* Förstår inte att det ska bli så mycket katthår överallt.

Veckan har nog gått i shoppingens tecken... Stövlar, tunika och idag köpte jag lite Esprit-kläder på utförsäljningen. En jacka som kostar 1199:- betalade jag 100:- för och lite annat också. Jackan passar inte än, men var den typen som jag gillar så jag tog den ändå och priset gick ju inte att klaga på för en helt ny jacka med alla lappar och prismärkningar kvar. En stor säck kattmat har införskaffats också så nu klarar de sig nog till nyår i alla fall - dyrt i inköp, men de tycker om den och den räcker länge, så dagskostnaden blir ganska låg ändå.

Har hämtat 5 bilar bara den senaste veckan och fått avslut på ytterligare 4 ärenden där kunderna betalt ikapp. Så på tisdag när jag ska åka till Karlstad för att följa med på ett möte som inte är jobbrelaterat behöver jag inte ha särskilt dåligt samvete för jag har gjort mer än som krävs av mig... och det är bara den 12:e idag. Har dessutom gjort klart för hämtning av ytterligare 24 bilar där det bara är att skramla ihop folk, åka och hämta på några olika platser i landet - samt nordligaste Norge. Så tisdag tänker jag jobba från bilen på väg till och från Karlstad och torsdag åker jag från kontoret tidigare för att lämna svärmors bil på reparationsbedömning i ett försäkringsärende.

Igår tog jag bussen till mamma. Det var både en nöjes- och jobbrelaterad resa. Jobbandet gick utmärkt och jag åkte bil hem. Mamma hämtade mig vid busscentralen och vi åkte och tittade lite på kläder innan vi köpte med kebabtallrik hem till henne och hade fredagsmys i soffan. Hon skrattade rätt gott åt min "Teletubbie-dräkt", men det bjuder jag på - för hon bjöd på maten...

När jag kom hem satt jag en stund i soffan, åt lite mat och vilade en stund innan jag gjorde mig klar för att följa med på 50-årskalas med svärföräldrarna. Jag är typ den enda svensken på de här festerna och "alla känner apan"... Massor av mat, god mat! Massor av söta bakverk, nötter, frön, frukt, sallader, chips och annat bjöds det på - och dans! Om jag visste hur man fick ut videosnuttar från mobilen och in här utan massa reklam i skulle jag visa.

Svängde förbi Citygross på vägen hem och köpte en köttbit för att göra en gryta tills gubben kommer hem imorgon, lite frukt blev det också så nu ska jag ha fruktstund innan jag går och lägger mig.

Har kommit på hjärnan med att längta efter glass och godis. Det är inte smaklökarna som oftast är sugna, utan tanken. Det är nog ett så invant beteende hos mig att alltid äta glass och godis att det tar ett tag för huvudet att fatta att det bara är en ful ovana. Visst, det är fortfarande gott om jag tar en bit ur godispåsen, men jag skulle lika gärna kunna låta bli för egentligen är jag inte godissugen - det är bara en fix idé. Nu försöker till exempel hjärnan att intala hela min kropp att det är synd att det finns sorbet i frysen som ingen äter och att jag nog borde äta den - men jag känner samtidigt att jag inte är sugen och hellre tar en kiwi och en clementin. Jag undrar om det var samma förut - att hjärnan försökte övertala kroppen att äta och att jag då inte kunde stå emot utan tolkade signalerna som att jag var dödligt sugen?

Knepigt, det där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar