fredag 25 november 2011

Tävlingen som försvann

Jag hade tänkt skoja till det lite i bloggen med en tävling - eftersom det verkar vara så populärt. Köpte mycket produkter från ett företag och har en del över som jag inte kommer hinna använda och hade tänkt mig göra ett litet paket att lotta ut till de som ville delta.

Korrekt som jag var, eller dum, mailade jag företaget för att fråga först så det var okej. Det är ju produkter jag betalat för själv, att delta kostar inget, jag vinner inget på det och de behöver inte ställa upp med något. Jag hade till och med tänkt länka till dem och allt detta förklarade jag i ett mail.

Till svar får jag: Vi måste meddela dig att du inte kan lotta ut produkter som du har hemma, kommerciellt så att säga.

Jag mailade tillbaka och förtydligade att det inte, enligt mig, finns något kommerciellt syfte i det hela och de enda som i så fall vinner på det är företaget och inte jag, men respekterar deras beslut.

Tävlingen uteblir därför. Jag ska fundera om jag inte kan göra någon annan tävling istället...

Igår blev jag på galet dåligt humör på kvällen på grund av en kund som uppvisade ett synnerligen dåligt omdöme, vilket slutade med att jag skrek åt både honom och hans kompis som ringde och "hotade" både med polisanmälan och att jag själv skulle komma och hämta bilen och en uppretad tjockis med EDS vill folk inte träffa! De lurade mig men de hade inget för det för jag ringde en bärgare som åkte ut och vinschade på bilen och idag har vi fått den till vårt lager. Krångla med mig och lura mig och det straffar dig - mer än du kan ana!

Idag har jag varit på en oguidad tur till Vadstena, Borghamn och Motala. Vi skulle haft med en bil från Borghamn, men fick det inte. Företaget i Vadstena fanns inte på adressen de var registrerade på, men Vadstena var en väldigt mysig liten stad som jag kan tänka mig att åka tillbaka till för att utforska lite mer och de hade massa julmarknader nu. Killen i Motala fanns inte - det bodde en tjej i lägenheten och det hade varit fler indrivare och letat efter honom och enligt rykten trodde hon att han kunde finnas i Örebro, så vi fick åka hem utan någon av de tre bilarna, utan att ha träffat nån och bara för att få veta att en av dem förmodligen finns i samma stad som vi... Man kan inte lyckas varje gång - men till slut hittar vi dem nog och han i Borghamn skulle, efter samtal med en mycket irriterad tjej *pekar på mig själv* som fortfarande var sur för att hon blivit lurad kvällen innan, köra upp bilen till oss på måndag och jag la till att om han inte kommer blir det en polisanmälan och jag kommer personligen ner igen och får till svar "OJ! Det vill jag inte vara med om, jag kommer!" Dansken bara satt bredvid och flinade...

Jag har fått en paketavi som jag hoppas är paketet från Zylber.com för något annat väntar jag inte just nu. Orkade inte åka och hämta det idag för det var så mycket trafik och folk i farten. Tar det imorgon istället och är lite nyfiken på kvalitén...

Återkommer med recension imorgon... nu ska jag se på En prins i New York.

1 kommentar:

  1. Jisses... Jag blir aldeles matt av att läsa allt, vilket farande omkring i ogjort ärende så att säga. Vill för övrigt inte träffa di när du är på dålit humör, att träffa dig på nätet när du är på dålit humör är avskräckande nog.

    Trist med tävlinen som försvann. Men du kommer nog på något nytt. =)

    sv - Tyvärr tänkte ja inte på att kolla vad det var för hur som ja fotade. Såg det bara utanför bilen. Får ta och kolla upp det vid ett senare tillfälle. =)

    SvaraRadera