torsdag 3 november 2011

Ensam i natten

Nu är jag gräsänka i 1½ vecka ungefär. Gubben är iväg på utbildning i Stockholm och jag hoppas allt går bra. Eller, jag är säker på att allt kommer gå bra för honom!

Jag har varit i Uppsala och hämtat en Hummer H3 idag. Vilken jäkla skitbil - varför folk vill köpa sånt skräp för hutlösa summor kommer jag aldrig förstå! Den här var dessutom fullkomligt obalanserad och skakade värre än en asfaltsborr.

Har städat, ätit, druckit, medicinerat och tvättat. Nu sitter jag med en kopp te och tända ljus och bara tar det lugnt. Har skrivit en lista över vad jag behöver för att baka de kakor jag planerat och imorgon efter jobbet ska jag inventera frysen och se vad jag kan göra för maträtter av det som finns där. Jag blir så frestad att köpa fina köttbitar när det är bra pris i affären, men har så mycket i frysen nu som jag måste ta hand om innan det blir dåligt så jag har gett mig själv köpstopp tills jag tagit hand om det. Blir bättre att omvandla köttbitar och kyckling till matlådor som vi sen enkelt kan ta med till jobb eller ta fram av när viljan att laga efter jobbet inte infinner sig.

Eventuellt ska jag jobba lite under helgen eftersom vi har möte till veckan och vi (jag) behöver ta fram en rapport till mötet och för att få den korrekt behöver jag gå igenom chefens ärenden. Det är helt okej för mig att jobba under helgen eftersom jag annars får komma och gå som jag vill så länge jobbet blir gjort. Har tänkt jobba hemifrån nån dag under veckan också för att verkligen ta vara på ensamtiden jag har nu...

Har även lite funderingar på att göra en sak bara för mig själv men är samtidigt lite feg och vet inte om jag vågar. Ska suga på den "karamellen" ett tag och se vad jag kommer fram till... Måste konsultera de med mer erfarenhet innan också för att vara säker på att det inte är farligt för mig. Vad det gäller behåller jag för mig själv tills jag bestämt mig... Pilutta er!

Nej, nu ska jag dricka upp mitt te och sen lägga mig och läsa tror jag. Ska upp lite extra tidigt imorgon för en tur till Herrljunga så det är väl kanske bättre att vara utvilad och lägga sig tidigt.

Hoppas på att våra nya iPhone 4S kommer snart också - nya leksaker är alltid kul...

Har förresten gått från BMI 42,2 till 33,3. Min högsta vikt var 119 kg och nu väger jag 94 kg. På måndag är det 8 veckor sen operationen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du hittade in till mig! Kommer fortsätta att kika in hos dig här med.
    Att kläderna blir förstora är ett problem som jag mer än gärna har :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till viktminskningen. Själv längtar jag efter att komma ned till din "högsta vikt". Men men, jag har i vart fall gått ned från 158 till 148 som det var sist, men ja vet inte om det ändrats nu. Troligen har jag gått upp lite, skulle inte förvåna mig. Det var svårt, nä omöjligt för mig att helt hålla mig till Noka ovh bara middag när jag var uppe i Sthlm, men jag lyckades i vart fall hålla mig till mindre portioner än vanligt. =)

    SvaraRadera