tisdag 1 november 2011

Planerar "ledighet"

Snart åker gubben bort på kurs och jag blir själv med katterna i drygt 1 ½ vecka... Jag har planer för tiden jag är själv. Planer för vad jag ska göra. Hur jag ska få tiden att gå. Vad jag ska roa mig med...

Om det blir som med alla andra planer så hamnar jag väl i soffan och gör ingenting, men tanken är att jag ska städa grundligt, laga mat till matlådor för att få lite rotation på kött och sånt som ligger i frysen, baka lite kakor och bullar, sortera de kläder jag inte ska ha kvar och lägga ut en annons på Blocket i hopp om att omsätta dem i pengar istället, vila och ta det lugnt - det borde hålla mig sysselsatt i alla fall några dagar/kvälllar.

Jag TROR att gubben skulle uppskatta om frysen är fylld med 7 sorters kakor igen och kanske muffins och/eller bullar... eftersom jag är gift med Kakmonstret är jag nästan övertygad om att det skulle uppskattas. Att det sen kommer finnas nya portionspåsar med olika rätter är nog inte heller något han kommer att gråta över - om det inte är tårar av lycka vill säga...

Har även planer på att åka och hämta en bil där min mamma bor och samtidigt hälsa på henne. De som har bilen vill inte att jag kommer och tar den, men eftersom de inte kan komma ikapp med det som är förfallet på lånet är det inte så mycket att diskutera.

Utöver dessa tänkta planer ska jag vara på kontoret och göra lite nytta också. På onsdag har vi möte med största uppdragsgivaren som kommer på besök. Jag måste plocka ihop mina pappershögar på kontoret lite så det ser bättre ut...

MEN... som vanligt, när jag gör planer brukar det alltid hända nåt så planerna omkullkastas - vi får väl se hur det går den här gången.

Gubben åker på torsdag och då ska jag troligtvis till Uppsala för återtag, fredag är jag i Herrljunga och lördag ska jag jobba på bageriet i Karlstad några timmar. Det är fullt upp, tror jag bestämt!


3 kommentarer:

  1. Gargamel vad frustrerande. Hade skrivit massor och så trycker jag på att skicka kommentarern, vad tror du händer, jo mitt nät bestämmer sig för att dyka och fram kommer "sidan kan inte visas" morra!

    Är det inte jobbigt och påfrestande för ditt psyke att göra återtag hos folk som inte riktigt är med på noterna?

    På torsdag skall vi upp till sthlm, de södra regionerna. Skall bl.a träffa farmor.

    SvaraRadera
  2. Jag har också ett kakmonster här hemma. Jag bakar massor och det har väl du märkt när du läser bloggen. När jag har semester på sommaren så bakar jag mängder av småkakor. Min älskling äter mängder och mina kanelbullar och lussebullar försvinner väldigt fort.Jag äter självklart också men långt ifrån aså mycket som mitt kakmonster här hemma.

    SvaraRadera
  3. Synd att den var så dyr 499 kronor och så i plast. Men de kan väl ta det priset då det inte finns sådana bra formar någon annanstans.

    SvaraRadera