måndag 31 oktober 2011

Ut på äventyr

Åkte ut på äventyr till Mariebergs köpcentrum efter jobbet idag. Tanken var att hitta ett par byxor och jag började på Cubus - som dagen till ära hade 50% rabatt på allt i butiken. Hittade jeans och tights, en bh och typ 700 andra personer som stod och drog i allt *suck*

Tog med mig allt in i ett provrum efter lite köande och började byta om, blev svettigare och svettigare... insåg att hur mycket jag än önskade att Cubus kläder skulle passa mig så gör de inte det och jag kan inte handla bara för att det var halva priset på allt. Gick därifrån varm, svettig och utan kläder...

Gick vidare och struntade i H & M eftersom jag aldrig hittat något där och inte tycker deras stil passar mig. Lindex fick ett besök, men hittade inget som jag tyckte var värt att prova så det fick bli en sväng in på Strandbergs men även där kammade jag noll. Din sko lyckades jag inte heller handla nåt på, trots att jag behöver ett par skor också.

KappAhl fungerar bättre för mig så där tillbringade jag ganska lång stund. Hittade ett par jeans-stretch-leggings/byxor som kändes jättesköna. Storlek 46 funkade i midjan utan "muffins-häng", men var lite för stora över rumpan och låren. Storlek 44 satt snyggt, men jag såg ut som en överjäst vaniljmuffin och även om jag vet att de töjer sig kunde jag inte med att köpa dem.

Tittade på lite toppar och insåg till slut att jag måste sluta prova för jag var så svett att jackan klistrades fast mot huden.

Kom jag hem med något eller gick jag helt tomhänt?!

En klänning/tunika fick följa med hem från Kappahl, innan jag gick in på kiosken och köpte en Festis, vred på AC'n i bilen och brummade hemåt. Klänningen/tunikan var storlek 44 och sitter aningens tight, men om ett par veckor kommer den säkert fungera utmärkt. Hon jag fick hjälp av i affären försökte övertala mig till ett par leggings också, men jag blev både snål och inte så modig som hon tyckte jag skulle vara, så det blev bara tunikan.

Lunchlådan är packad för morgondagen. Jag har smakat en munsbit av en pizza idag. Imorgon är en ny dag...


3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt ju. Önskr jag kunde komma i så snygg kläder men än så länge är det bara en dröm. Men lite händer det här med, vaderna tex har blivit smalare och barnen/mannen tycker magen blivit mindre men hmmm.. ja, ja vet inte. De e så mycket deg där ännu.

    SvaraRadera
  2. Gillar kapahl bäst de har mina storlekar, ibland hm och Lindex också. sist jag handlade kläder var till bröllopet och tightsen hittade jag på Åhlens bland stora storlekar.har aldrig hittat något där förr.

    SvaraRadera
  3. Sv - Tack för tipset, men nej, det var inte hon. Hittade efter en himlans massa letande mitt tävlingsinlägg några kilometer bak i bloggen och där fanns ju länk. Har kontaktat henne nu ssen får vi ju se vad som händer, om något händer.

    SvaraRadera