torsdag 27 oktober 2011

Ny jacka

Efter återtaget idag stannade jag till vid Kupolen i Borlänge. Var toktrött och hade först tänkt att ta en power-nap i bilen, men gick istället in och gick runt lite i köpcentret. Stadium hade 20% medlemsrabatt på jackor och jag bestämde mig för att se om det fanns nån jacka jag gillade och kunde prova.

Jag har inte handlat något på Stadium, till mig själv, tidigare eftersom de envisas med att alla ska vara stöpta i samma form och ingen får vara överviktig - det har alltså inte funnits något i min storlek.

Hittade en röd jacka jag gillade, eller parkas kanske det heter när de är lite längre. En Everest dunjacka med luva. Letade och letade efter största storlekarna, men de var slut så jag tog en storlek 42 med mig till provrummet. En jacka kan man ju egentligen prova direkt ute på golvet i butiken, men eftersom jag var säker på att den inte skulle passa tyckte jag att det skulle vara pinsamt att stå där, medveten om min egen storlek och försöka pressa mig i något alldeles för litet. Lite ungefär som Askungens styvsystrar som försöker pressa ner sina enorma fötter i en alldeles för liten glassko.

Hittade ett ledig provrum och började dra på mig jackan. Förväntade mig att armarna skulle bli toktighta, men blev förvånad när den gick på utan problem och antog då att ärmarna var rejält sydda och att problemet skulle bli när man drar upp dragkedjan och knäpper knapparna. MEN det funkade också!!!

Jag kunde sen inte släppa ifrån mig jackan... Tittade på några andra, men denna ville bara med hem, så efter lite konsulterande med mig själv bestämde jag mig att slå till och utnyttja mina presentkort jag hade kvar - vilket gjorde att jag betalade 290:- för jackan, vilket kändes helt okej faktiskt! Den kommer kanske sitta lite bättre om ett par veckor, men jag kan absolut använda den redan nu!!

Storlek 42!! Fatta!! Helt galet!




4 kommentarer:

  1. Grattis! Vad kul med ditt klädköp. Själv har jag köpt mig en mössa, rätt ful men den värmer. Hittade ingen snyggare.

    Ståstödstol...? Va? Kan du visa foto? Själv är jag på jakt efter något som kan avlast då jag står i köket och diskar/lagar mat. Något som liksom inte är en vanlig stol utn bättre. Vet inte hur jag ska förklar!

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Kom just på att jag nog har mer hjälpmedel än jag tänkte på hemm. =) Handtag på båda toaletterna, men de skulle nog inte hjälpa din karl e jag rädd... Eller, kanske, beroende på hur armstaark han e. Men till toan nere går ingen stol genom dörrhålet, den andra toan ligger en trappa upp.

    Oavsett, utöver det så hr jg ju rollatorn och cykeln. Men ngt till köket vore inte fel. Fast jag har kommit på att jag måste be om det jag behöver, jag får det viserligen men det är ju inte å tt sjukgymnaasten och arbetsterapeuten tipsar om något som kan underlätta...

    SvaraRadera
  3. Vad den jackan passade på dig och vad smal du blivit. Grattis.
    Stockholm är vacker alla årstider och Skansens julmarknad är jättefin men mycket folk, missa inte Stor torgets julmarknad i Gamla stan lite gammalt och nostalgiskt.
    Hör dig för med strömma, waxholmsbolaget och cinderella vilka öar som är handikappvänliga, många öar är det, men bäst att fråga förs, gå in på deras hemsidor.
    Sen att bara promenera längst vattnet på någon av Stockholm många promenadstråk är jättefint.
    Vad du missar med att inte gilla svamp!!!! Stuvningar som är så himla gott, barnen gillade inte svampen och flera ville inte ens smaka, de ser ju inte så goda ut så jag förstår dem.
    ja man såg vem som läst ens sida på lunarstorm ibland stod det anonym men dessa kunde man spärra och det hade jag gjort, jag tillät inte anonyma besökare. ha en bra dag och tack för alla kommentarer och tack för receptet.

    SvaraRadera
  4. Hej! Vann du tävlingen om ett presentkort på 200kr ifrån Babyfilt?

    http://tuschaa.blogg.se/2011/october/vinnaren-babyfiltar-200kr.html

    SvaraRadera