onsdag 5 oktober 2011

Sommar på nytt

Åkte till jobbet en snabbis idag innan jag åkte till revisorn med alla papper. Hon frågade massor om operationen och är väldigt taggad att själv göra den. Hon frågade också om hon fick se hur det såg ut på magen och oblyg som jag är drog jag upp tunikan och visade... drog till och med bort en tejp så hon skulle få se hur det såg ut under.

När jag var klar åkte jag hem och inväntade gubben för att åka och kolla vad Citygross hade att erbjuda på sin premiär i Örebro. En mycket trevlig butik måste jag säga och den kommer förmodligen att bli vårt förstahandsval när vi handlar framöver. Inte bara för att den faktiskt ligger närmast av alla större butiker utan för att de butikspackar kött, mal sin köttfärs själva och sånt gillar jag. Jag tycker inte om köttfärs med två veckors hållbarhet för att den är förpackad i nån hocus pocus-gas och sen transporteras över halva Sverige eller Europa innan den hamnar i min butik.

Jag var så sugen på tacos/nachos (för ovanlighetens skull för mig) så jag gjorde det till mig och åt en liten portion. Det finns kvar så jag får en matlåda till jobbet imorgon.



Mellanmålet blev färska jordgubbar, apelsinfiléer, vindruvor och ananas. Känns lite sommar att äta sånt och det ser lite sommar ut också... Förhoppningsvis finns det kvar även av detta så jag kan ta med till jobbet imorgon. Ska jag sitta på kontoret massa timmar behöver jag ju ha nåt att stoppa i mig mellan frukosten och lunchen.


Ska ge mig på lite garderobsshopping senare. Jag måste kolla hur jag har det på bh-fronten, för den jag har som favorit nu börjar ge upp andan, men jag misstänker att det finns en hel massa både måttligt använda och helt oanvända pupphållare i garderoben bara jag gräver lite. Man kanske rent av kan göra andra fynd samtidigt. Det är lite som fornminnesutgrävningar att leta i min garderob - förutom att det inte är fornminnesfynd man gör utan helt oanvända kläder från, typ förra året som jag köpt i tron/förhoppningen om att jag ska gå ner i vikt och kunna ha, men det har aldrig hänt. 

Up, up - and away! Jag kommer ut ur garderoben senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar