tisdag 18 oktober 2011

Råttorna dansar på taket

Sitter på jobbet och lyssnar på regnet mot rutan, blåsten som tar tag i huset och råttorna som dansar ovanför mitt kontor. De verkar nästan ha fest och springer fram och tillbaka, fram och tillbaka, det låter som de kastar sig och som de gnager på något. (Kanske kablarna som förser mig med el.) Det är nästan så jag tror att om jag skulle sticka upp huvudet på vinden skulle jag se discoljus, en trapets att svinga sig i och bara svanstipparna på råttorna som flydde fältet för att jag kom på dem i deras partaj! Tur man inte är rädd för dem... Det dröjer nog inte förrän någon av dem springer över golvet här heller, men då brukar grabbarna vara väldigt snabba att sätta ut fällor som jag sen får tömma för att de inte vågar...

Har laddat upp med ett par bananer, en clementin, lite tranbärsjuice och några kex så jag har som mellanmål på för- & eftermiddag. Lunchen står i kylen eftersom det jag tog med igår räckte till två gånger.

När jag kommer hem idag ska jag göra klart maten jag påbörjade igår kväll. Köpte 2,6 kg nötfärs på Citygross och har blandat iordning det med kryddor för att kunna göra mina turkiska köttfärsjärpar idag. Tyvärr måste jag använt slut på curryn så det får jag blanda i innan jag formar dem och lägger i ugnen. Det går säkert bra det med... Blir perfekt mat att ha i frysen för att ta med sig till jobbet sen och man behöver inte ha varesig ris, pasta eller potatis till, om man inte vill, för det är fullt med grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar