söndag 30 oktober 2011

Limmad på

Det har varit en rolig helg fylld med besök från små trollungar, med föräldrar.

Vi har varit på Lek- & Buslandet och sprungit runt, gått på loppisar, tittat på Mariebergs köpcentrum, ätit massa mat, myst i soffan med Fårisarna (och jag fick låna ett öra att snosa på av en väldigt givmild liten ägare), haft både fredags- och lördagsmys med chips, popcorn och frukt.

Nu är helgen över och besökarna åkt hem, men jag hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen.

Jag åkte med dem till Karlstad för att hämta en bil. Gick av vid busstationen för att ta bussen sista biten. Lyckades hitta rätt buss och pratade med chauffören som beklagade men han fick inte släppa på någon på bussen innan han hade kört fram till utkörningsplatsen, trots att det regnade lite... Det gjorde inte mig något för så mycket regnade det inte och det gav mig tid att leta reda på kort osv för att kunna betala för resan.

Efter en kort stund ropade han och en annan chaufför på mig. De tyckte inte jag skulle stå i regnet och båda skulle åka förbi den plats jag skulle till, men den andra chauffören skulle åka tidigare och de tyckte båda att jag skulle åka med honom då, vilket för mig var helt okej.

Frågade om jag skulle betala kontant, med kort, sms-biljett eller hur man gör numera eftersom det är så längesen jag åkt buss i Karlstad. Chauffören sa att han bjöd på biljetten om jag satt längst fram i bussen och höll honom sällskap under färden. Lät som en okej deal för mig och jag slog mig ner längst fram i bussen. Tre ungdomar gick på och satte sig längst bak och resterande del av bussen var öde.

Chaffisen frågade vad jag gjorde i Karlstad, vad jag gjorde när jag inte var ute i jobbärenden, om jag var gift, hade barn osv, osv. Sa att jag inte hade några barn och när han sa att det var för tidigt för det för  mig i alla fall sa jag att jag har närmare till 40 än 30 så tiden börjar rinna iväg. Flirtpelle säger då "du ser inte ut att vara äldre än kanske 23". Nej, eller hur?!?

Han fortsatte limma med att fråga om jag hade bråttom och att om det inte vore för att han hade en tur till att köra kunde jag åka med tillbaka till stationen så skulle han köra mig dit jag skulle hämta bilen. Det var nästan så jag till slut trodde han skulle fråga mig efter mitt nummer, när han sa "hoppas jag inte ser dig utanför min dörr i jobbärende, men annars är du mer än välkommen"...

Det var så uppenbart att han "limmade" på mig att till och med jag märkte det... och nu tyckte jag faktiskt det var lite underhållande.

Nu är jag tillbaka hemma och ska inte göra mycket mer än så här idag. Ska upp lite extra tidigt imorgon för att köra svärmor på föreläsning och ska därför försöka komma i säng tidigt.

1 kommentar:

  1. Ingen limmar på mig :-(. Skojar bara. Men det är väl trevlig att någon limmar på en fast man har ett stadigt förhållande. denna man verkade väldigt ihärdig. Hur länge har du och din gubbe varit tillsammans? Är det samma som lunarstorms tiden han och du var överens när det gällde det där med barn och som du var gift med då? har han alltid suttit i rullstol och hur möttes ni? Här kom en drös frågor som jag funderat lite över. Hoppas du inte tycker jag är allt för nyfiken. Men jag är tyvärr en väldigt nyfiken person.

    SvaraRadera