onsdag 12 oktober 2011

Varning för plåsterallergi

Man blir rekommenderad att tejpa sina ärr för att de ska bli så snygga som möjigt... Kolla noggrant att du inte har nån allergi mot antingen materialet i plåstret eller i det klister som finns på det... På mig frätte plåstret upp huden så det blev öppna sår som ser värre ut än operationssåren.

Så här ser ett av titthålen ut efter reaktion på plåstret.
Själva titthålet är läkt, men plåstret har frätt upp huden!

Så här ser ärren ut som inte trätts sönder av plåstret.
Jag tog bort plåstren på de flesta tidigare för att det kliade.
Det var nog himla tur!!

4 kommentarer:

  1. Nej men usch!
    Jag fick väldigt irriterad hud av vissa plåster men sådär...aldrig sett nåt liknande...
    Otäckt!

    SvaraRadera
  2. Stackare det ser ser inte alls roligt ut. Aha då förstår jag med försäkringen. Några vänner till mig har en dotter som fick leukemi som 8-åring, de ville byta försäkringsbolag efter all behandling pga att bolaget var urkasst och de hade bytt bolag för sina andra barn pga detta. Men det bolag de ville byta till sa nej pga hennes sjukdom. Idag är hon 19 år och bolaget är bytt. De gamla bolaget gav inte de pengar de hade rätt till så de kunde täcka alla kostnader då bägge föräldrarna blev sjukskrivna. de fick inte de pengar förr ärr som uppstod och pengar. Trist att man inte ska kunna försäkra ett sjukt barn eller djur.

    SvaraRadera
  3. Usch, ser ju inte så bra ut. Åt mig sa läkaren att jag inte alls behöver ha tejp på efter op. Hade dock i en dryg veckas och sen åkte dom bort och såren läker så mycket bättre nu.

    SvaraRadera
  4. Usch... Ser riktigt oskönt ut ju.

    SvaraRadera