tisdag 18 oktober 2011

Hämtat Traderavinst

På väg från jobbet, eller rättare sagt, på en omväg från jobbet, hämtade jag min senaste Traderavinst. En kaffeservis från Hackefors... för 150:- vilket kändes som en väldigt bra affär faktiskt.




De är så där härligt tunna i porslinet, så nu kan mamma komma och dricka kaffe utan att tycka det är jobbigt för att hon får en tjock mugg istället för en tunn, fin kopp... Alla har vi våra små egenheter.

Fixade ihop maten jag hade förberett köttfärsen för igår och det blev middag för oss båda, varsin lunchlåda (min kommer räcka i två dagar) och även 16 portioner till frysen.

Tror jag ska inventera frysen och göra lite storkok så det finns portionspåsar som är lätta att ta med till jobbet. Det har varit fullt med olika maträtter men de börjar ta slut nu så det börjar bli dags, lite fyllda piroger skulle inte sitta fel eller ... och även att sätta fart med kak- och bullbakandet så det finns för kakmonstret jag delar tvättmaskin med. "En god husmor ska ha minst sju olika sorters kakor" och det har vi haft förut, men han har mumsat i sig allt så inte en lite smula finns kvar. Ska även göra saffranslängder till mig och mamma... fyllda med hemgjord mandelremons och himla goda! Och härliga chokladrutor med cocostosca på!





Får bli på kvällarna jag får pyssla med detta eftersom jag under helgen ska åka till El Stockholmo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar