söndag 9 oktober 2011

Planera är onödigt

Det blir sällan som man tänkt sig så att planera är bortkastad energi.

Jag hade tänkt åka till Ikea och handla lite sista piff till svärföräldrarnas hus idag, en burk svart färg på Biltema och till Apoteket för att köpa nya järntabletter.

Vaknade relativt tidigt, men var toktrött och ena katten, Snutten, mår inte alls bra, så jag bestämde mig för att lägga mig i sängen med honom istället, försöka få i honom lite vätskeersättning och värma honom ett tag. Det kommer bli en tur till veterinären, och jag hoppas det inte är något för allvarligt och att de kan "laga" honom åt mig. Har sen gått och petat i honom lite vätska då och då under dagen och även om han är hängig och allmänt orkeslös så orkar han ta mig tusan protestera... 14 år gammal och inte alls pigg på att bli itvingad vätska. Jag har inte sett att han ätit något på några dagar, men han dricker i alla fall och kissar. Orolig kan jag inte låta bli att bli ändå för han är ju en av mina bebisar och självklart hade jag åkt in akut med honom om jag hade ansett att det var riktigt allvarligt och akut - oavsett vad det kostat - så eventuella djurvänner som läser behöver inte skicka taskiga kommentarer om att jag är en dålig kattägare. Han har blivit opererad, undersökt, behandlad och pysslad med mer än de flesta katter och det trots att han är oförsäkrad och jag får betala allt själv, men det är han värd!

Snutten
Lillisen

Max
Albin

Så... Ikea får bli en annan dag, Biltema med och Apoteket tar jag på väg till jobbet imorgon. Fick tips om Niferex droppar från en annan GBP opererad som inte klarade tabletterna heller, så det ska jag köpa och testa.

I övrigt gör jag inte mycket... har käkat kålpudding, potatis och morötter till lunch, druckit vatten och äter nu några Tuc Salt & Pepper kex - godare än chips om ni frågar mig.

Imorgon får jag börja träna och funderar på var jag ska köra. Vill ju helst sköta tränandet innan jobbet så jag inte har något att skylla på efter - "jag är för trött", "jag måste handla/laga mat" - eller liknande, men nya Friskis & Svettis öppnar inte förrän kl 10 (dåligt tycker jag) och den gamla lokalen öppnar visserligen vid 7, men den ligger mycket sämre till för min del. Gubben gym är fullt av sån där biffiga killar och tjejer som inoljade och spray-tannade står och flexar i varje liten blank yta som finns - de skrämmer mig och jag får ångest när jag går in där. Chefen tränar nånstans innan jobbet så jag ska nog kolla med honom var han går. Ska försöka vara duktig och promenera med stavar på luncherna också - ute på landet är det lugnt, skönt och dessutom vackert, både sommar och vinter...

Vinterbild på vägen mot kontoret

2 kommentarer:

  1. Testar om det fungerar att kommentera nu.

    jobbigt med katten. fått veta ngt mer om vad den lider av?

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på varför din katt är oförsäkrad? Hoppas det vänder och katten blir bättre.

    SvaraRadera