söndag 16 oktober 2011

Risdolma och majskolv

Idag har jag varit hos svärisarna och ätit dolma... En tomatdolma och en liten bit av en squashdolma. De är fyllda med ris, kryddor och finhackat kött, men mest ris. Det var inga problem, men hade jag ätit mer hade det nog blivit problem misstänker jag för jag blev väldigt mätt.

Vi var kvar hos dem några timmar, drack te och pratade och på vägen hem åkte vi förbi Citygross, där de hade erbjudande på majskolvar. Vi kokade ett par när vi kom hem och tog en varsin. Jag åt dock bara halva min och en del av skalen från kornen spottade jag ut för jag var rädd att det skulle bli jobbigt för magen, så jag tuggade majskornen och svalde det som kändes mjukt och resten sög jag ur vätskan ur och spottade ut resterna. Funkade bra - även om det inte direkt var bordsskick som funkar på Nobelmiddagen, men hemma i soffan är det inte många som bryr sig...

Köpte lite smågodis också och har ätit ett par bitar för att jag var så himla sugen, men det gick snabbt över så påsen lär räcka ett tag.

Lunchlådan är packad, medicindosetten påfylld, byxorna för stora och klädvalet inför morgondagen är osäkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar