tisdag 25 oktober 2011

Go Teletubbies!

Teletubbies bestod av fyra små figurer i olika färger som hade olika egenskaper...

Tinky Winky - lila kostym, röd handväska i plast, antennen är en nedåtvänd triangel. Tinky Winky är en konstnärlig natur, samt tycker om att ramla. (???)


Dipsy - grön kostym, svartvit "ko-mönstrad" cylinderhatt, antennen är rak. Tycker om natur.


Laa-Laa - gul kostym, har en orage boll, antennen är skruvad. Teatralisk och omtänksam.


Po - röd kostym, antennen är cirkelformad, har en sparkcykel. Po kan tala engelska och kantonesiska. (Igen ???)


Var vill jag komma med detta då? Bara informera er alla om karaktärerna i ett bebisprogram? Eller har jag någon djupare mening med det hela?

Teletubbies har fått en femte familjemedlem idag. Deras lite elakare kompis...

Ma-Ya - svart med ett häftigt humör. Total avsaknad av antenn och självrespekt. Bitch med kunskaper i både svenska, engelska och sorani. Har en tunga och synhjälpmedel.


Akta er va' underhållande hon kan vara när hon lullar runt i sin svarta dräkt - åtminstone om man frågar den som sett henne i verkligheten i alla fall...

1 kommentar:

  1. vad rolig du är :-)Syftar på texten över.
    Tänk vad olika man kan se en bild, bakgrunden är det oskarpa lite suddig så där, varken Teddy eller Marie är suddiga , bruden är den som syns mest pga färgen.Det är ju bruden som ska synas mest.Är en stor fotofirma i Stockholm som tagit alla bilderna, men jag tycker vissa är dåliga pga bla fel ljus eller för långt ifrån, de tog jag inte med. Men denna är min favorit...ska även förstora en av de när de kikar fram bakom pelaren.

    SvaraRadera