fredag 14 oktober 2011

Ledsam dag

Det blev som jag trodde igår. Snutten fick somna in idag. Jag är säker på att det var rätt beslut, men det är självklart ändå ledsamt. Våra katter är våra bebisar och familjemedlemmar...


Efter det jobbiga beslutet och insomnandet åkte vi hem och jag sansade mig lite, tvättade av mig och åkte till jobbet en stund. Det var lite skönt att komma hemifrån och få lugna ner sig lite mer och tänka på något annat än bara tårarna som bultar och vill ut och huvudvärken som spränger.

Köpte några kilo lax efter jobbet och har nu lagt en bit i ugnen med rödlök och en bit har blivit laxburgare. Potatisen står på kokning och den kalla såsen står i kylen... Vi ska strax äta och sen ska jag överväga om jag ska följa med till gymmet eller om jag ska strunta i det... Tycker just det här gymmet är för dyrt, men tror inte jag kommer gå om jag väljer ett annat gym än gubben - som kommer tvinga dit mig vare sig jag vill eller inte.

3 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt :(
    Jag ser mina katter som mina barn så jag förstår precis hur du mår nu :(
    Beklagar verkligen!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt för dig. Ja djur är ju som en familjemedlem. Saknar fortfarande Teddys ödla Gizmo som han sålde efter att han och hans förra tjej separerade 2009. En tam leguan var det och han var hos oss i tre år. Älskade den killen.
    Pälsdjur kan vi inte ha eftersom jag är allergisk. Inte fåglar heller då jag är allergisk mot fjädrarna och inte minigris som alla säger att vi allergiker ska tåla. Var på Taxinge en gång och dessa grisar var utomhus, blev tom allergisk ute vilket händer otroligt sällan och inte pudlar heller det har jag med kollat upp.Ledsamt att det är så men jag har varit allergisk sen jag föddes.

    SvaraRadera
  3. Laxburgare, hur gör man sådanna?

    SvaraRadera