tisdag 11 oktober 2011

För en ojämn kamp

Snutten är fortfarande inte sig själv. Han äter inte, men dricker vatten och får även vätskeersättning. Jag har blandat dietmat med vatten så det blir som välling och tar det i en spruta och sprutar i munnen på honom. Han uppskattar det inte och det verkar kvälja honom. MEN han äter inte själv och han måste få i sig näring, så jag för en ojämn kamp mot katten.

Har nog fått i honom lite drygt en matsked av vällingen sen jag kom hem från jobbet. Målet är att han ska få i sig ½-1 msk till innan jag går och lägger mig. Jag är just nu inte Snuttens favoritperson, men det tar jag... Börjar han inte äta snart måste vi tillbaka till veterinären...

Jag har tagit bort mitt sista plåster för att det gjorde ont. Själva titthålet är läkt, men plåstret har gjort som brännsår i huden runt om. Ser inte okej ut! Jag är uppenbarligen allergisk mot plåstret jag använt och nu får det vara helt öppet tror jag, tills det torkar ut i alla fall.

Har sen 23 augusti, 7 veckor, gått ner 10 kg. Självklart hade jag gärna sett att viktminskningen skulle varit större, men är nöjd ändå för vågen visar bara siffror... Måttbandet är min riktiga vän!

Nu ska jag bara komma igång ordentligt med träningen... funderar på ett kombinerat gym- & badkort på Gustavsvik för jag gillar att simma eftersom det inte frestar på lederna när jag har ont av EDS'en. Får ta en tur dit och titta hur det ser ut och prata med de som jobbar där för att se när det är minst folk så man slipper stå och vänta på maskinerna man vill använda.

Dags att läsa ikapp lite bloggar och så kanske jag ska unna mig en Noka chokladshake.

1 kommentar: