onsdag 12 oktober 2011

Ingen förändring

Snutten är fortsatt dålig och jag kontaktade på nytt veterinären idag som skrev ut medicin han stått på förut för att prova om det gör någon skillnad. Jag har fortsatt tvångsmatningen också och idag har han inte protesterat lika mycket, så kanske han tycker och känner att maten är okej, men han har inte börjat äta själv än. Tvångsmatningen fortsätter och har han inte börjat äta till fredag ska vi på nytt besök till veterinären för eventuellt nya provtagningar och ny uppvätskning.

Såret efter plåstret på min mage har slutat vätska idag och ser lite bättre ut, men det ser verkligen ut som ett brännsår. Det är ju skit att operationen går superbra, allt går bra efter, såren läker fint och att limmet på ett plåster ska orsaka större skada än operationen gjort!

Provade att äta lite köttbullar och ris tidigare och så länge jag dricker små klunkar med vatten mellan går det jättebra, men om jag glömmer bort det så är det som att det fastnar halvvägs ner och sitter kvar en stund. Det gör inte ont och jag blir inte illamående, men det är obehagligt och om jag skulle försöka svälja något mer när det känns så är jag ganska säker på att jag skulle hosta upp det tillbaka, inte kräkas eftersom det inte kommit särskilt långt ner än. I övrigt, om jag dricker lite under tiden, så går ris hur bra som helst, men jag blir mätt snabbare. Ris är inte min favorit så det gör inget...

Det jag sitter och är sugen på just nu är nachochips och chunky salsa - helt onödigt och det finns inte hemma. Butiken vi har här har båda delarna, men jag försöker att inte gå dit och handla och stå emot suget. Har dock skickat ett sms till gubben att OM han råkar komma hem innan de stänger kan han gå in och köpa det jag vill ha... då är det ju inte mitt fel att vi har det hemma och jag äter några stycken, eller hur? ;)

Om han inte hinner in dit innan de stänger kanske jag istället ska slänga in ett par fetaostknyten i ugnen som kvällsmellanmål. En halv banan till förrätt och två knyten sen. Det blir som en halv smörgås med fetaost och en halv frukt. Tycker det låter som en helt okej lösning också... även om suget gör att salsasåsen är det enda smakminnet jag har i huvudet just nu.

Var förresten duktig förut och tog en snabb promenad till Maxi & Apoteket tillsammans med maken. Det gick snabbare än vanligt och kändes inte alls lika motigt och jobbigt som det gjort innan. 10 kilos viktminskning gör stor skillnad tror jag, även om det egentligen är en droppe i havet för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar