lördag 5 november 2011

Mmm... megamys

Om ni bara kunde känna hur härligt det doftar här i badet nu... Har köpt två nya badoljor och de luktar så fantastiskt gott! Den ena är egentligen inte en ren badolja utan kan användas till torrt och frizzigt hår och även på huden. Jag har använt den förut men sen "glömt bort" den tills Maria Montazami pratade om en marockansk olja hon hade i håret. Detta är inte samma som hon använde, tror jag, men liknande och himla bra plus att den luktar sommar och mys.

Den andra är en eterisk olja med apelsinblommor som ska vara avslappnande, så nu ligger jag här röd som en kräfta och svettas i ett varmt bad.

Har jobbat en liten stund idag och sen varit hos syster yster på promenad och fika innan jag styrde tillbaka mot Örebro och massa mat som förvandlats till matlådor. Imorgon ska jag göra fläsk med löksås och nu har jag gjort en lövbiffgryta och kycklinggryta. Tänkte hinna med att göra skorpor innan jag lägger mig sen också... blir kanel och karlsbaderskorpor att fylla på skorpburken med. Lite gott att knapra på när man blir sugen på nåt sött.

I övrigt ska jag nog inte göra särskilt mycket mer idag. Om jag har lusten kvar imorgon tänkte jag påbörja kakbakandet.

Middagen idag blev ris med lövbiffgryta, purjolök och gurka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar