söndag 2 december 2012

01 - En vanlig dag hemma hos mig

Då min fantasi tryter - inte pga dåligt med saker att sysselsätta mig med, utan för att jag inte tycker att allt behöver skrivas ut här, har jag nu hittat en lista med några ämnen hos Phantazia. Jag tänkte nu beta av dessa ämnen ett efter ett... i min egen takt och efter egen lust.


Vi börjar således med "En vanlig dag hemma hos mig":

Min klocka ringer 06:37 och sen snoozar jag i regel en timme, eller ligger i alla fall kvar i sängen och låter kroppen vakna till och det tar ibland lite tid när man har EDS.

Jag går upp och på toaletten innan jag duschar, tar lite flingor och mjölk, borstar tänderna och sminkar mig. Plockar ihop det jag behöver ha med mig till jobbet (vattenflaska med is och eventuell matlåda och dokument). Letar kläder alldeles för länge och hinner i regel prova flera olika ensembler innan jag bestämmer mig för något.

Stressar ner i garaget och far iväg till jobbet dit jag oftast anländer runt kl 9. Går igenom mina göromål för dagen, gör upp en plan för hur allt ska tacklas och sätter fart. Oftast blir det inte alls som jag tänkt för det ringer folk och ger mig andra sysslor, vi får sticka iväg och hämta nån bil, chefen hittar på nåt roligt och vi sitter och fikar och äter för mycket. 

Jag brukar vända hemåt runt kl 13-14 och stannar jag längre än så frågar alla om jag jobbar övertid. Jag fortsätter jobba eftersom jag har jobbmobilväxel och stänger inte av telefonen förrän kl 22. 

När jag kommer hem tar jag nåt att äta, om jag inte gjort det på jobbet och sen lägger jag mig oftast i ett varmt bad och ser på nån film i iPaden. 

Fixar nån middag, ligger i soffan, ser på tv, kollar på nätet, dricker lite te innan det är dags att sova och sen börja om från början. 

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

  

2 kommentarer:

  1. Så du fortsätter jobba när du kommer hem? Först känxdesdina jobbdagar väldans korta men sen när ag fortdsatte läsa så inser jag att de nog snarare är ruskigt långa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min effektiva arbetstid är så kort som det låter. Har bara med mig telefonen och mail hem som jag svarar på. Men ibland kan det bli en lång dag om vi åker långt för att hämta nåt...

      Radera