måndag 3 december 2012

04 - Favoritsaker


Vi dundrar vidare med ämne 4 - Favoritsaker, på listan jag lånat av Phantazia.

Jag är lite av en ekorre och har alldeles för mycket saker... så det är lite svårt för mig att välja ut nån favorit...

Kameran, ligger mycket högt upp på listan. Om jag inte kan föreviga det jag vill känner jag mig inte hel. Kameran är ibland som en förlängning av mig själv. Jag vet att jag kan vara irriterande med kameran klickande hela tiden när jag träffar folk, är ute i naturen osv, men det är smällar man får ta om man vill umgås med mig!

Köksutrustning, kommer högt upp också... Jag älskar att ha bra redskap när jag lagar mat och bakar, och ser de dessutom snygga ut gör det mig ännu gladare.

Ljus, är ett måste, men också en förbrukningsvara. Det brinner levande ljus här hemma varje kväll och jag förbrukar nog mer på en månad än de flesta gör på ett år. Det tillför mys, värme och lugn i en annars hård och kall värld.

Jag har lite ärvda saker som jag inte skulle kunna göra mig av med, men ska jag rada upp allt jag favoriserar kommer ni tro att jag är "manisk samlare"...

Min potatisstamp - Mr Green

En av alla mina Netsukes, små detaljerade träfigurer från Japan.

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar