fredag 7 december 2012

10 - Mitt bästa sminktips


Vi kör på så vi blir klar med listan från Phantazia. Här kommer ämne 10 - Mitt bästa sminktips.

Jag har nyligen upptäckt smink! Inte så att jag inte visste att det existerade tidigare, men jag hade ingen aning om hur jag skulle använda något annat än mascara, visste inte vad jag passade i, hur jag använde de olika borstarna och vågade inte riktigt prova mig fram heller för jag tyckte bara jag såg ut som en clown.

Efter min gastric bypass med resultatet att jag känner mig mer bekväm med mig själv och min kropp och den "make over" jag fick i augusti, har jag lärt mig mer om vilket smink jag ska använda och vilka färger jag använder för att framhäva de delar jag önskar.

Mitt bäst tips är nog att satsa på ögonen... Framhäv dem genom en ljus skugga precis under ögonbrynet och ögonvrån - för att "öppna upp" ögat, en mörkare färg i yttre ögonvrån och strax under under ögonfransraden och önskad färg på själva ögonlocket. Markera med eyeliner (jag använder en penselpenna med flytande eyeliner), böj fransarna med en sån där franstång och måla dem .

Jag satsar allt krut på ögonen och lägger sen bara ett ljust läppglans på läpparna. Självklart en bra grund med fuktighetsgivande kräm på eventuellt torra punkter i ansiktet, en mineralfoundation, puder som håller allt på plats och lite rouge på kinderna, ett snabbt svep med rougeborsten i pannan, på nästippen och hakan.

Klart!



Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar