onsdag 26 december 2012

Litchi - prosit!

Julhelgen lider mot sitt slut, men min ledighet fortsätter ett tag till. Kroppen har rättat till sig lite, men helt okej är jag inte än... och just nu sitter jag i soffan med en allergichock från en av mina mediciner - flammig i tomterött (helgen till ära) och klåda i händerna. Det går över ganska snabbt och effekten av medicinen är viktigare än allergin, så jag bara väntar ut det...

Eftersom jag mådde aningens lite bättre idag tog vi oss ut för att handla på Lidl och de hade jättefina Litchi för bara 39:-/kg. Ett kilo fick följa med mig tillsammans med lite annat smått och gott. Ska ha fruktstund strax, tänkte jag.

Gubben är och tränar... som vanligt. Han och gymmet tar minsann inget jullov. Och jag har soffhäng - dåligt samvete? Njae, men jag såg på "För fet för en 15-åring" förut och funderade lite... Om 15-åringar som väger drygt 200 kg orkar springa 2 km, simma 15 längder och cykla 2 km borde jag kunna ta mig i kragen och åtminstone ta en promenad varje dag! Får skärpa mig lite... när jullovet är slut... eller snön smält bort, så man inte halkar och fryser ihjäl, men sen blir det å andra sidan för varmt och jag tycker inte om att svettas - jag har hur många ursäkter som helst på lager. För varmt, för kallt, för ont, för trött, för sent, för tidigt... sanningen är nog bara helt enkelt för lat och för bekväm!



  

3 kommentarer:

  1. Finns deet ingen annan medicin som ger dig rätt effekter utan allargi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har provat det mesta redan och denna är bäst, men läkaren letar vidare...

      Radera
  2. Jag älskar Litchi plommon. otroligt billigt måste jag säga, brukar kosta mycket mer kilot än 39 kronor, det är ju en av de dyraste frukterna samma gäller ju rambutan.

    SvaraRadera