lördag 15 december 2012

Skitväder

Imorse kikade jag ut genom fönstret men det såg inte särskilt farligt ut... Några enstaka snöflingor som singlade ner, så jag såg ingen fara i att sätta mig i bilen och åka mot Karlstad - shopping och jobb.

Jag hann inte långt förrän vädret ändrades, men fortfarande inte särskilt farligt. Lugnt och stillsamt körde jag genom ett snöigt landskap, till mina hemtrakter...

Började på utförsäljningen och det första jag såg, och la vantarna på, var den röda klänningen jag spanat in i katalogen, men istället för 499:- betalade jag istället nu ynka 40:-!

Blev även några andra klänningar/tunikor och sen såg jag en fin kristallkrona, men den tyckte gubben jag skulle lämna kvar i affären... Ångrar mig nu att jag lyssnade på honom, för den var riktigt fin... och billig.

Åkte och jobbade och under tiden jag var på bageriet passade naturen på att skita ut varenda liten snöflinga som gick att uppbringa så när jag var klar var min bil begravd under ett tjockt lager snö och vägarna var allt annat än underhållande. Övervägde att åka till mamma och sova över istället, men eftersom jag är förkyld ville jag inte riskera smitta henne utan for väldigt varsamt hem mot Örebro. Medtrafikanterna och särskilt långtradarna var allt annat än varsamma. Flera vansinniga omkörningar gjordes och jag höll hårt i ratten när tradarna kom och tryckte sig förbi...

Hem kom jag ändå och ligger nu i soffan och tycker lite synd om mig själv med min rinnande näsa och onda hals...






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar