måndag 3 december 2012

03 - Mitt favoritland


Vi kör på med ämne 3 - Mitt favoritland, på listan jag lånat av Phantazia.

Jag har rest ganska mycket, fast mest i Europa - så större delen av världen är fortfarande kvar att utforska.

Var har jag varit då förutom Sverige...?

Norge, Danmark, Finland, Estland, Ryssland, Polen, Tyskland, Belgien, Holland, Luxemburg, Storbritannien, Frankrike, Italien, Schweiz, Österrike, Irak... Flera av länderna har jag varit i många gånger och även rest runt. Men...

Jag älskar England! Har varit där 21 gånger (om jag inte missat nån). Folk är artiga, språket är inget problem, du kan hitta allt ditt hjärta önskar, det finns otroligt fin natur och fantastiska restauranger. Har rest runt massor och sett stora delar. London är en fantastisk stad, men det finns så många fler! Torquay på engelska rivieran exempelvis, Dartmoor-hedarna är ett annat exempel. Bath har ett underbart litet "Tea-house". Man tröttnar aldrig!



Jag älskar Sverige också och uppskattar den fantastiska naturen vi har här med klara skillnader mellan årstiderna och alla vackra färger som finns, men skulle jag tvingas flytta från Sverige skulle min lott falla på England - utan tvekan!

Att det fuktiga klimatet får mitt hår att krulla ihop sig i små korkskruvar är något jag bara får ta...

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar