onsdag 12 december 2012

20 - Min första tanke när jag vaknade idag

Phantazias lista fortsätter och vi har kommit fram till Ämne 20 - Min första tanke när jag vaknade idag...

Min första tanke, i princip alla dagar, när jag vaknar är:

"But WHY?!??"

Jag trycker på "snooze" i en timme innan jag bestämmer mig för om jag faktiskt ska gå upp eller skita i världen helt - oftast går jag upp, men jag väger noggrant fördelar mot nackdelar innan jag fattar det slutgiltiga beslutet.

Är det för kallt? För snöigt? För varmt? Har jag inte lite ont i huvudet? I kroppen? I öronen? Är inte bilen lite trött? Batteriet dåligt? Garagetaggen paj? Är det inte bättre att jobba hemifrån? Har jag nåt att åka ut till kontoret för? Varför ringer klockan alltid några timmar för tidigt?!


Ämne 15 - Mitt drömyrke
Ämne 16 - Bästa resan
Ämne 17 - Det här får mig att skratta
Ämne 18 - Det här gör jag aldrig om
Ämne 19 - Bästa filmen
Ämne 20 - Min första tanke när jag vaknade idag
Ämne 21 - Det här drömde jag om i natt
Ämne 22 - Så här kommer jag vara som gammal
Ämne 23 - Vad ska mina barn heta
Ämne 24 - Mitt favoritresemål
Ämne 25 - Någon jag aldrig kommer släppa taget om
Ämne 26 - Barndomsminne
Ämne 27 - Min musiksmak
Ämne 28 - Min första pojkvän
Ämne 29 - Bästa tv-serien
Ämne 30 - Bästa tidsfördrivet

2 kommentarer:

  1. Hallå där bästaste Marie, du har en award att hämta hos mig. =) http://phantazia.blogg.se/2012/december/award.html

    SvaraRadera
  2. Läser vad du skrivit och ger dig en bamsekram... Så skönt att få se att ag inte är ensam!

    SvaraRadera